Оторизиран достъп в Елитния Отряд на ИО

Зад Империя Онлайн стои голям екип от експерти, който непрекъснато подобрява и поддържа играта. Съществува обаче и ядро, наречено „Елитен отряд“. В него са включени разработчици, които не просто трябва да се справят с необикновени проблеми, а да бъдат в готовност за извънредни ситуации 24 часа в денонощието.

Един от тях е Любомир Славилов – програмист с над 12 години опит. Въпреки сериозността на работата му, той на драго сърце разкрива детайли от ежедневието си и обяснява сложните процеси с разбираеми примери и сравнения.

DSCN22511

Така например той описва изходния код като глината на грънчар: от „безформена купчина код“ програмистите създават софтуер, който се използва за най-различни цели. Удоволствието от писането на кода пък е огромно за самия програмист, когато пред очите му грейне резултатът от редовете, които е създал.

ЕЖЕДНЕВИЕ

Основната работа на Любо, макар и меко казано разнообразна, може да се определи като създаване на код от сървърната страна. Варварски атаки, бойни механики на армиите, жизнен цикъл на великите хора… всичко това и още купища особености са част от неговата експертиза. В момента въвежда наново frontend-a на владенията (това, което ние виждаме и чуваме: планини, сгради, анимации, звуци, музика и т.н.) в Империя Онлайн, след като е взето решение играта да мине на различна технология, по-щадяща процесорите на потребителските компютри.

По отношение на въпросната нова технология Любо не смее да твърди, че се е родил научен – признава, че всеки ден се учи по нещо ново. В случаи като този отваря документацията на технологията и се захваща да работи с нея.

„Избягвам да програмирам вкъщи обаче“, казва Любо и отбелязва, че въпреки личното му правило, понякога не успява да се сдържи. „Когато цял ден си бил във вихъра, засилката е трудна за спиране дори и след края на работното време. Тогава просто сядам и довършвам каквото съм намислил, защото иначе не ми дава мира“.

Великите хора са само част от нещата, с които Любо се занимава на работа.

Великите хора са само част от нещата, с които Любо се занимава на работа.

Не води ли до „износване“ обаче такъв тип ежедневие?

Според Любо това се случва, но се изразява в чисто физическа умора. Ако периодът е тежък, е възможно да не се чувства в настроение за програмиране по ежедневните задачи. Тогава избива умората с още работа. Но от „по-интересно“ естество.

Благодарение на множеството и разнообразни задачи, които идват при него, той винаги може да си избере да работи по нещо, което го интригува повече в конкретния момент.

По негова информация за програмистите се препоръчва да почиват от кодирането на всеки 25 минути. „Ако пишеш код 25 минути, трябва да спреш за около 5. Това не означава, че не можеш да вършиш работа през това време – винаги има имейли за чете и отговаряне, обсъждания с колеги и т. н.“. Ако обаче правилото не е спазено и се заровиш в сложна задача, изключително неприятно е внезапното откъсване от процеса заради външен фактор. „Когато пишеш едно редче, но в главата си виждаш огромна структура и всичко е навързано, ужасно дразнещо е някой да те потупа по рамото и да те попита дали си си поръчал обяд например. Всичко рухва и после е необходимо доста време за навлизане наново до същото ниво“, признава програмистските неволи Любо.

Те обаче не могат да се мерят с гордостта, която работата му носи. Възможността да създаваш цели светове го вдъхновява непрестанно и това го кара да се чувства сигурен, че програмирането няма да му омръзне и в далечното бъдеще.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.