АРТ-а на Империя Онлайн

Знаете ли, че Арт-ът във видеоигрите наистина е признат като вид изкуство?

Най-ранното институционално разглеждане на видеоиграта като форма на изкуство дойде в края на 80-те години, когато музеите на изкуството започнаха ретроспективни изложения на остарелите тогава игри, от първо и второ поколение. В изложби като Музея на Движещото се Изображение от 1989 г. „Hot Circuits: A Video Arcade“ видеоигрите бяха демонстрирани като предварително произведени произведения, чието качество като изкуство произтичаше от намерението на куратора да ги покаже като такова.

Преди
Сега

Арт-ът на игра е буквално начинът, по който представяш “бранда” си пред външния свят. Видеоиграта не е просто игра – тя е контролирано преминаване през поразително естетическо преживяване. Това е и основата за определение за изкуство, защото е съвкупност от всяко сетивно естетическо преживяване, което предизвиква емоционална реакция у неговата аудитория, било то чудо, гняв, любов, разочарование или радост. Това наистина са емоции, които една игра може да породи у вас.

Технологиите разшириха платното, върху което художниците могат да рисуват и разказват своите истории. Като форма на изкуство, съществувала само в дигиталното пространство, видеоигрите наистина са сблъсък на изкуството и науката. Те включват много форми на традиционен художествен израз – скулптура под формата на 3D моделиране, илюстрация, разказващи дъги и динамична музика, които се комбинират, за да създадат нещо, което надхвърля всеки един тип.

Империя Онлайн през 2008

И с това от визуалния художник, използващ инструменти като Photoshop, Illustrator и т.н., напрежението е значително по-високо, защото не само трябва да сте добър художник, но и трябва да можете да работите с тези инструменти и да знаете как да ги използвате правилно.

Цялото изкуство, което сме създали в Imperia Online, е съставено от 20 арт дизайнери, работещи в нашата компания. Целият ни арт е автентичен и “домашно подготвен” точно в императорската кухня. Ако се стремите да бъдете дигитален художник, трябва да обръщате голямо внимание на детайлите, както и да бъдете бързи, без да снижавате качеството на съдържанието, което създавате.

Всяка задача, банер, изкуство в играта, с която се справят нашите художници и времето, отделено за създаването на тези визуализации, винаги варира. Дали е породено от това, че имат краен срок или предстои ново събитие и трябва да представим ново привлекателно съдържание, причината винаги е различна. Нашите художници казват, че черпят вдъхновение буквално от всичко – те винаги се ровят в различни уеб сайтове, специализирани форуми или сайтове за дигитално изкуство, въпреки че всеки човек има личен вкус. Освен това и обичат да се събират и размишляват заедно, когато става въпрос за нови идеи или нова игра, споделянето на мнение и идеи допринася за създаването на перфектния арт.

Преди
Сега

Това е наистина дълъг процес, когато е включен изцяло нов проект, тъй като отнема много време за създаването на концепцията. Обикновено инвестират време в гледане на релевантни филми или дори цели сериали, като внимателно наблюдават периода или епохата, за да изобразят перфектно героите на играта. Целият ни АРТ създаден с голяма доза реализъм. Говорейки за това, жизненоважно е да се спомене, че някои от хората в нашия екип АРТ екип преди това са работили в Nu Boyana Film Studios, най-голямото българско филмово студио, където са заснети многобройни световно известни филми като Hitman, The Grudge, The Expendables и т.н.

Картините разкриващи истински действия от играта винаги са били най-трудната част, която отнема много от времето им. Те го сравняват с UI-я (Потребителски интерфейс), където се нуждаете от голямо внимание към детайлите, докато се достигне до желаната функционалност.

Сградите в света на нашите игри трябва да бъдат съставени перфектно, тъй като всеки пиксел там има значение и ако не е направено правилно, определено ще бъде видимо за нашите играчи.

Подобно на повечето неща, изкуството в игрите трябва да бъде адаптивно. Не бихте предположили, нали? Трябва да се промени по отношение на нарастващите тенденции, промените и в играта – например турнири и събития в самата игра.

Преди
След

Ако сте играли игрите ни от по-дълго време, ще знаете например, че иконата ни за мобилните версии на игрите ни се променя много редовно поради тенденциите в индустрията и нейната функционалност съответно. Трябва да е актуална и да представя самата игра – например да подскаже за жанра. И това важи за цялото изкуство като цяло, не само за иконите, трябва да добиеш някаква информация от тях за игрите.

Един съвет, който нашите колеги споделиха за амбициозните артисти, е да се започне с човешката анатомия – няма значение за кой сектор сте се ориентирали спрямо работа. По-специално ние постоянно използваме човешки фигури и е много важно да структурирате характера с правилните пропорции.

Винаги сме били много горди с изкуството, което създаваме за игрите ни и е вдъхновяващо как през всичките тези години дори най-старият ни арт продължава да привлича вниманието и е предпочитан от нашите играчи и екип!

Най-известния ни банер, който е закачен в офиса

Видео игрите съдържат всяка основна форма на изкуството – те самите са съвкупност от литература, визуално изкуство, музика, актьорско майсторство. Видеоигрите са олицетворение на изкуството, а изкуството е композицията, която държи една игра заедно.

За да завършим тази статия, ви даваме да гледате един TED Talk, който засяга темата защо всъщност видео игрите се считат за изкуство: https://www.youtube.com/watch?v=L5sBdR4-GGM 

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.