Главният директор бизнес развитие споделя за влиянието на дигиталния маркетинг в гейминг индустрията

Мариела Цветанова говори за професионалния си опит пред V3Media

Текстът е взет от интервю, което Мариела даде пред V3Media – уебсайт, обсъждащ най-новите маркетингови тенденции и съвети, предоставени от специалисти от цял свят.

Разкажи ни за твоя живот до този момент?

 Аз съм главен директор маркетинг и бизнес развитие в Империя Онлайн ЕАД – една от най-големите компании за разработка и разпространение на игри в Югоизточна Европа, която е част от групата Stillfront. Ръководя успешното присъствие на игрите ни в различни портали, платформи, социални мрежи,  месинджъри и телекомуникационни приложения. Завършила съм MBA в Автономния университет в Барселона.

Какво те накара да се занимаваш с маркетинг и бизнес развитие?

Израснала съм, играейки видео игри с братовчедите ми по време на летните ваканции. В университетските ми години спрях да играя и бях напълно забравила колко е забавно. След като се запознах с моя съпруг, не бях осъзнала, че е много голям геймър. Той е този, който ме накара отново да започна да играя. В Империя Онлайн ЕАД съм директор маркетинг и бизнес развитие от 7 години. Преди работех в тех индустрията, но с подкрепата на съпруга ми, реших да се пробвам като Мениджър “Бизнес развитие” в най-голямото българско студио за игри.

Според теб до каква степен дигиталният маркетинг се е развил откакто си започнала работа?

Започнах да се занимавам с дигитален маркетинг преди 10 години, когато бях в Барселона. Работех за руската компания España Rusa. Там предлагах цялото портфолио от реклами на компанията на агенции за недвижими имоти и хотели. Сделките винаги стигаха до представянето им в лъскавото ежемесечно списание, а дигиталните банери на уебсайта бяха просто допълнение към сделката в случай, че те решат да похарчат голяма сума от бюджета им. Всеки месец съм проучвала над 300 компании от различни градове в Испания, за да намеря нови потенциални купувачи. От проучванията забелязах, че хората са по-благосклонни да платят само за дигиталното присъствие. В днешно време покрай кризата всеки има онлайн присъствие, така че мога да твърдя, че светът е определено дигитализиран.

Как социалните мрежи влияят на дигиталния маркетинг? Каква важна роля имат в днешния свят?

Моят екип поддържа всички корпоративни канали в социалните мрежи – от Wikipedia, LinkedIn, Crunchbase, Facebook, Instagram до Twitter и дори Pinterest. Силно вярвам, че по този начин нашият дигитален отпечатък е позитивен. Когато се обвържеш с аудиторията си, като им показваш повече моменти от зад кулисите, гордо споделяш награди и често всякакъв вид съдържание, то те започват да те харесват на съвсем различно ниво. Не само защото разработваш любимите им игри, но също и защото създаваш любов към бранда.

Подкрепяте ли стартъп компаниите по някакъв начин?

Мони и Добри, нашите основатели на компанията, са ментори на стартъп проекти в Launchub и Eleven. Цветан, нашият оперативен директор, е ментор на гейм конференции като IMGA, Indie Prize, и много други. Опитваме се да им даваме идеи как да изкачат техните проекти на по-горно ниво.

Как би описала с една дума начина ти на работа?

Задачите да са свършени докрай.

Без кои приложения/софтуери/устройства не можеш да живееш?

Appsflyer, JIRA и Zoom тези дни. 🙂

Кой е твоят най-хитър ход, свързан с работата или хак за продуктивност?

Да държа пощата си празна.

Коя книга четеш?

 „The Hard Thing About Hard Things“.

Кой е най-добрият съвет, който си получавала?

Не бъди перфекционист.

Тайната към твоя успех? Нещо, което правиш по-добре от другите?

Старая се да извличам най-добрите практики не само от гейм индустрията, но и от други бизнеси. Това ми дава доста иновативни идеи.

Посочи един човек (или повече от един) в индустрията, чиито отговори на тези въпроси би искала да прочетеш?

Марвин Ешнаудер от Bytro.

Според теб кое е най-голямото предизвикателство в сферата на дигиталния маркетинг? Как виждаш Общия регламент относно защитата на данните? Благоприятен ли е за маркетинга?

Смятам, че е възможност. Много усилия са съобразени с ОРЗД, но преживяването за играчите се подобрява. Ние се съсредоточихме върху това да работим с най-големите играчи като Google и Facebook, и смятаме, че това е по-полезно откъм време и усилия, които преди са били изразходвани за други връзки с рекламни мрежи. Считаме, че тези две платформи са по-ефективни и подходящи за водене на дигитални маркетингови кампании.

Кои са вашите конкуренти и как тяхната маркетингова стратегия е по-различна от вашата? Как смятате да преодолеете тази дупка?

Всички други MMORTS разработчици са наши конкуренти. Ние изцяло се ръководим от представянето и резултатите, разполагаме със собствен софтуер за проследяване на кампаниите, не се стремим да придобиваме немотивиран трафик или просто обем от трафик, за да сме в топ позиции. Напротив, стремим се към лоялните потребители, така че кампаниите и аудиторията ни са много нишови.

Кои инструменти и технологии за автоматизация на маркетинга и продажбите в момента използвате?

Всички те са вътрешно разработени софтуери.

Как се подготвяте като бизнес лидери за центриран свят към изкуствения интелект?

Времето отделено за обучение на другите ще бъде намалено, така че ще има повече време за управление на качеството, разработване на нови процеси и показатели за ефективност. Определено се опитвам да отделя повече време за тези задължения дори и от сега.

Как би описала с една дума за глобалното разпространение на Covid-19?

Увеличен брой на ежедневните активни потребители в повечето игри. Светът след COVID-19 вероятно ще бъде по-дигитализиран.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.